W ten sposób powstanie ważny element komunikacji drogowej, który połączy ze sobą centrum z południową częścią miasta. Ta inwestycja znacząco wpłynie na odkorkowanie miasta, do którego dochodzi w rejonach wiaduktów garwolińskiego i łukowskiego. Pozwoli także usprawnić ruch pieszych, który teraz odbywa się kładką nad torami.
Czytaj także: Weź udział w konkursie 'Perły w Koronie'. Wygraj cenne nagrody!
Zadaniem kolei będzie położenie skrzyń - głównego elementu konstrukcji podziemnego tunelu. Po stronie miasta pozostanie budowa całej infrastruktury drogowej oraz wszelkich związanych z nią rozwiązań komunikacyjnych (odwodnienie, wykończenie tunelu, ciągi komunikacyjne - piesze i jezdne) W momencie kiedy kolej rozstrzygnie przetarg na remont siedleckiej stacji i ruszą prace projektowe miasto włączy się do nich tak by można było osiągnąć pożądane rozwiązania techniczne umożliwiające właściwe funkcjonowanie tunelu.
Termin powstania tunelu zależy od przebiegu prac modernizacyjnych. W przetargu ich zakończenie wyznaczono na 2015 rok. Do tego czasu powstanie tunel. Inwestycja rozłożona jest w czasie, nie będzie zatem problemów z zabezpieczeniem środków w budżecie miasta na jej realizację.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?